Σχολικό Έτος 2024-25
Αγιασμός 2024 – 2025 : Καλή μας αρχή!

28η Οκτωβρίου 2024: Στα χνάρια των ηρώων!

Επέτειος 17ης Νοέμβρη, 2024: Παίζουμε, διασκεδάζουμε, μαθαίνουμε!

9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του Γυμνασίου-Λυκείου Ντόρτμουντ στο 9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο από τις 27 έως τις 30 Νοεμβρίου 2024. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα «Η αρχαία Ελλάδα και η ιδέα του ωραίου στον FriedrichSchiller«, εκπροσωπώντας το σχολείο μας επάξια.
Η εκδρομή, πέρα από την ακαδημαϊκή διάσταση, αποτέλεσε και μια πλούσια πολιτιστική εμπειρία. Το πρόγραμμα περιελάμβανε επισκέψεις σε εμβληματικά αξιοθέατα, όπως το Παλάτι Nymphenburg, το Deutsches Museum, τη μεσαιωνική Νυρεμβέργη και το Rothenburg ob der Tauber. Ιδιαίτερη σημασία είχε η ξενάγηση στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Dachau, μια συγκλονιστική εμπειρία που μας υπενθύμισε τη σημασία της μνήμης και της ιστορικής γνώσης.
Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους καθηγητές, κα. Χατζηχριστοφή Αικατερίνη (ΠΕ07) και κ. Χαράλαμπο Παπαθανασίου (ΠΕ02), για την άψογη οργάνωση, καθώς και τους/τις μαθητές/τριες για τη σπουδαία προσπάθειά τους. Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές ανέδειξαν τις αξίες της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ακαδημαϊκής υπευθυνότητας.
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του Γυμνασίου-Λυκείου Ντόρτμουντ στο 9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο από τις 27 έως τις 30 Νοεμβρίου 2024. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα «Η αρχαία Ελλάδα και η ιδέα του ωραίου στον FriedrichSchiller«, εκπροσωπώντας το σχολείο μας επάξια.
Η εκδρομή, πέρα από την ακαδημαϊκή διάσταση, αποτέλεσε και μια πλούσια πολιτιστική εμπειρία. Το πρόγραμμα περιελάμβανε επισκέψεις σε εμβληματικά αξιοθέατα, όπως το Παλάτι Nymphenburg, το Deutsches Museum, τη μεσαιωνική Νυρεμβέργη και το Rothenburg ob der Tauber. Ιδιαίτερη σημασία είχε η ξενάγηση στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Dachau, μια συγκλονιστική εμπειρία που μας υπενθύμισε τη σημασία της μνήμης και της ιστορικής γνώσης.
Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους καθηγητές, κα. Χατζηχριστοφή Αικατερίνη (ΠΕ07) και κ. Χαράλαμπο Παπαθανασίου (ΠΕ02), για την άψογη οργάνωση, καθώς και τους/τις μαθητές/τριες για τη σπουδαία προσπάθειά τους. Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές ανέδειξαν τις αξίες της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ακαδημαϊκής υπευθυνότητας.


Διδακτική επίσκεψη στην Κολωνία!
Στις 13 Δεκεμβρίου 2024 οι τάξεις του Γυμνασίου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στην Κολωνία κατόπιν εισήγησης της εκπαιδευτικού κας. Χατζηχριστοφή Αικατερίνης στο πλαίσιο του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας και Πολιτισμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στο κέντρο της πόλης, γνώρισαν τη μακρά ιστορία της, περιηγήθηκαν στον εμβληματικό Καθεδρικό Ναό της Κολωνίας (Kölner Dom) και πέρασαν γλυκές στιγμές χαλάρωσης στο Schokolade Museum και στο κεντρικό Weihnachtsmarkt. Ευχαριστούμε θερμά την αρχηγό της εκδρομής κα. Χατζηχριστοφή για την ευκαιρία που μας έδωσε να γνωρίσουμε καλύτερα την Κολωνία, τη μεγαλύτερη πόλη του κρατιδίου της βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας και αδελφοποιημένη πόλη με τη Θεσσαλονίκη, και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς κα. Μαυρομιχάλη Μαρία και Παπαθανασίου Χαράλαμπο.
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου!
Για όγδοη χρονιά γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα της ελληνικής γλώσσας. Για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό αυτή η ημέρα έχει αυξημένη βαρύτητα, αφού αυτό είναι το Αγαθό που διακονούμε και προσφέρουμε στη νέα γενιά. Ως εκ τούτου, ποικίλες δράσεις οργανώθηκαν από τη Διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και τα ίδια τα παιδιά. Μαθητές και μαθήτριες ανέλαβαν να φτιάξουν παρουσίαση σχετικά με τη μακραίωνη ιστορία και παρουσία της ελληνικής γλώσσας, οργανώθηκε quiz γνώσεων σχετικά με τα ελληνικά στον χώρο του σχολείου, καθώς και «κυνήγι» της ελληνικής λέξης σε ξενόγλωσσα λεξικά. Μαθητές και μαθήτριες ανέλαβαν να φτιάξουν παρουσίαση σχετικά με τη μακραίωνη ιστορία και παρουσία της ελληνικής γλώσσας, οργανώθηκε quiz γνώσεων σχετικά με τα ελληνικά στον χώρο του σχολείου, καθώς και «κυνήγι» της ελληνικής λέξης σε ξενόγλωσσα λεξικά. Επιπλέον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το παιχνίδι «Die Deutschen sprechen mehr Griechisch als sie denken» που διοργανώθηκε και απέδειξε ότι οι γλώσσες συνδέονται μεταξύ τους χάρη σε θεμελιώδεις έννοιες της ελληνικής γλώσσας. Από τη διαδικασία όλοι βγήκαμε σοφότεροι, αφού αντιληφθήκαμε ότι η ελληνική γλώσσα έχει πλάτος, βάθος και εκτόπισμα μοναδικό. Και του χρόνου με υγεία και προκοπή! Από τη διαδικασία όλοι βγήκαμε σοφότεροι, αφού αντιληφθήκαμε ότι η ελληνική γλώσσα έχει πλάτος, βάθος και εκτόπισμα μοναδικό. Και του χρόνου με υγεία και προκοπή!