Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Ελληνικού Γυμνασίου Ντόρτμουντ συμμετείχαν στην Πανελλήνια δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» με την συγγραφή και παρουσίαση πρωτότυπης θεατρικής παράστασης και κέρδισαν το βραβείο καλύτερου σεναρίου. Οι μαθητές επέλεξαν μόνοι τους το επιστημονικό θέμα που σχετίζεται με την παραγωγή παραδοσιακών ποτών Ελλάδας και Γερμανίας (τσίπουρου και μπίρας) και δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά ανέπτυξαν το σενάριο, το πλαισίωσαν κατάλληλα με μουσική και τραγούδι, έφτιαξαν κοστούμια,  εκτέλεσαν το σενάριο και δούλεψαν για την παραγωγή του βίντεο. Μέσω της δημιουργικής αυτής δραστηριότητας πέρα από το ότι οι μαθητές κατανόησαν και ενσωμάτωσαν καλύτερα τις επιστημονικές γνώσεις, έμαθαν να δουλεύουν κριτικά, συνεργατικά, ομαδικά και διεπιστημονικά.

Η δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο είναι μια πρωτοβουλία της ScienceViewσε συνεργασία με το Τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, την Ελληνογερμανική Αγωγή και το Κέντρο για την διάδοση Eπιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας-Noesisκαι τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Κεντρικός άξονας της δράσης είναι η διαθεματική προσέγγιση της επιστήμης καθώς και η  διεπιστημονική διασύνδεσή της με εκφάνσεις της τέχνης και του πολιτισμού (πνεύμα STEAM). Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.lstt.eu).

Λίγα λόγια για το σενάριο:Η παράσταση ξεκινά με τις τηλεοπτικές ειδήσεις Ελλάδας και Γερμανίας να ανακοινώνουν την διενέργεια διαγωνισμού για τον ανάδειξη του καλύτερου Ευρωπαϊκού ποτού. Ένας Γερμανός και ένας Έλληνας αποφασίζουν να συμμετέχουν με τα παραδοσιακά αλκοολούχα ποτά των χωρών τους (μπίρα και τσίπουρο). Οι μαθητές παίζοντας το ρόλο των συστατικών της μπίρας (βύνη, λυκίσκος, αφροζύμη και βυθοζύμη) και του τσίπουρου (σταφύλι και γλυκάνισος) παρουσιάζονται και αναλύουν την δράση τους. Οι χημικές διαδικασίες της ζύμωσης και της απόσταξης επεξηγούνται με δραματικό τρόπο. Στο τέλος του διαγωνισμού και οι δύο συμμετέχοντες αναδεικνύονται νικητές.

Με σειρά εμφάνισης έπαιξαν οι μαθητές:

Ελληνίδα παρουσιάστρια: Χρυσοπηγή Κιρκινέζη

Γερμανίδα παρουσιάστρια: Γιάννα Βενζλαφφ

Γερμανός ποτοποιός: Σίμος Κόνιαρης

Έλληνας ποτοποιός: Αρίστος Λίτης

Βύνη: Άννα Μπακόλα

Διόνυσος: Σάββας Μαυρίδης

Λυκίσκος: Αγγελική Κοντού

Γλυκάνισος: Δημήτρης Δίβιος

Αφροζύμη: Εμμανουέλα Κοντού

Βυθοζύμη: Αντωνία Κιτσιούκη

Απόσταξη: Ανθούλα Καρτσομιχελάκη

Κριτής: Ραφαήλ Πουτουλούδης

Μαθήτρια: Μαρία-Πανωραία Σκαρτσάνη

Σενάριο:Γιάννα Βενζλαφφ, Σίμος Κόνιαρης, Αρίστος Λίτης, Ανδρονίκη Ταμβάκη

Σκηνοθεσία-Κάμερες:Φίλιππος Αντωνιάδης, Αριστείδης Μουντζής, Άγγελος Σκόκοτας

Σκηνικά-Κοστούμια:Αγγελική Βαρβαρέλη, Μαρινέλα Καραφίλι, Γιώργος Αθανασίου, Φίλιππος Αντωνιάδης, Ηλίας Λευτέρης, Δημήτρης Καβατζικλής, Γιώργος Μανιάτης

Μοντάζ-Επιμέλεια Βίντεο:Σίμος Κόνιαρης

Κριτική Βιντεοσκοπημένων Παραστάσεων:Ραφαέλα Μαυρίδου, Κατερίνα Τσιφουτίδου

Ακούγεται το τραγούδι: «Ν’ αγαπάς», σε στίχους Νίκου Βελιώτη και μουσική Παντελή Θαλασσινού

Αρμόνιο:Στεφανία Παπαζήση

Κιθάρα:Αρίστος Λίτης

Τραγούδι: Γιάννα Βένζλαφφ, Δημήτρης Δίβιος, Ανθούλα Καρτσομιχελάκη, Χρυσοπηγή Κιρκινέζη, Αντωνία Κιτσιούκη, Σίμος Κόνιαρης, Αγγελική Κοντού, Εμμανουέλα Κοντού, Αρίστος Λίτης, Σάββας Μαυρίδης, Άννα Μπακόλα, Ερκάν Μπαντάκ, Ραφαήλ Πουτουλούδης, Κωνσταντίνος Σιατήρης, Μαρία Σκαρτσάνη, Γιώργος Ταγανίδης, Μάριος Τζούρος, Ραφαήλ Τσουτσούλης, Αλέξανδρος Φούσκος

Υπεύθυνοι Καθηγητές: Ανδρονίκη Ταμβάκη, Μαρία Ντούμα, Βασίλης Κασαπίδης

ΒΡΑΒΕΙΟ

Βραβείο καλύτερου σεναρίου στο διαγωνισμό «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο»