teacher – Ελληνικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ντόρτμουντ

Διδακτική Ενότητα 4η

Γεια σας, παιδιά! Σας επισυνάπτω την παρουσίαση για την 4η Διδακτική Ενότητα με ερωτήσεις, παράλληλα κείμενα και λεξιλογικές ασκήσεις. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση κατά την επανάληψη της ενότητας και να μπορείτε να έχετε ολοκληρωμένες απαντήσεις στο σύνολο των εργασιών.…

Διδακτική Ενότητα 3η

Γεια σας, παιδιά! Σας επισυνάπτω την παρουσίαση για την 3η Διδακτική Ενότητα με ερωτήσεις, παράλληλα κείμενα και λεξιλογική άσκηση. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση κατά την επανάληψη της ενότητας και να μπορείτε να έχετε ολοκληρωμένες απαντήσεις στο σύνολο των εργασιών.…

Σοφοκλέους Αντιγόνη – Α΄ Επεισόδιο, στίχοι 223-331 (ολοκλήρωση)

Με την ολοκλήρωση της 2ης σκηνής του Α΄ Επεισοδίου, σας επισυνάπτω το link για το Padlet και την εικόνα του συννεφόλεξου με το χαρακτηρισμό του φύλακα που δημιουργήσατε. Στην παρουσίαση που μελετήσαμε και σας έχω αναρτήσει στην ιστοσελίδα την Τρίτη 28.04.20 υπάρχει μια…

Διδακτική Ενότητα 2η

Γεια σας, παιδιά! Σας επισυνάπτω την παρουσίαση για την 2η Διδακτική Ενότητα με ερωτήσεις, παράλληλα κείμενα και λεξιλογική άσκηση. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση κατά την επανάληψη της ενότητας και να μπορείτε να έχετε ολοκληρωμένες απαντήσεις στο σύνολο των εργασιών.…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Άμεσο και Έμμεσο Αντικείμενο

Γεια σας παιδιά! Σας επισυνάπτω τη θεωρία για το Αντικείμενο, την οποία μελετήσαμε το πρωί στην διαδικτυακή μας συνάντηση. Να διαβάσετε προσεχτικά και να κάνετε τις δύο ψηφιακές ασκήσεις από την ιστοσελίδα του «Ελληνικού Πολιτισμού» που ακολουθούν. Σας χαιρετώ! Αντικείμενο Άσκηση 1η…

Διδακτική Ενότητα 1η

Γεια σας, παιδιά! Σας επισυνάπτω την παρουσίαση για την 1η Διδακτική Ενότητα με τις ερωτήσεις και τα παράλληλα κείμενα που συζητήσαμε κατά τη σύγχρονη διαδικτυακή μας συνάντηση στις 30.04.20. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση κατά την επανάληψη της ενότητας…

Ομήρου Οδύσσεια – Ραψωδία π, στίχοι 1-172

Γεια σας και πάλι! Να ξαναδιαβάσετε τους στίχους 1-172 της Ραψωδίας π, που μελετήσαμε στη σύγχρονη διαδικτυακή μας συνάντηση την Τετάρτη 29.04.20 και να απαντήσετε στο Ερωτηματολόγιο που σας επισυνάπτω. Στη συνέχεια, να γράψετε την απάντηση στην εργασία 3 από…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Αντικείμενο

Γεια σας, καλά μου παιδιά! Σας επισυνάπτω τις σημειώσεις για το Αντικείμενο που μελετήσαμε στην τελευταία μας σύγχρονη διαδικτυακή συνάντηση την Τετάρτη 29.04.20. Να τις συμβουλευτείτε για να κάνετε τις ψηφιακές ασκήσεις από την ιστοσελίδα του «Ελληνικού Πολιτισμού» που ακολουθούν…

Σοφοκλέους Αντιγόνη – Α΄ Επεισόδιο, στίχοι 223-331

Συνεχίζουμε το Α΄ Επεισόδιο με την δεύτερη σκηνή, την οποία παρακολουθήσαμε από το Youtube στη διαδικτυακή μας συνάντηση και ξεκινήσαμε να συζητάμε. Σας επισυνάπτω μια παρουσίαση με σημειώσεις για να σας θυμίσω τα ζητήματα που θίξαμε. Θα ολοκληρώσουμε την συγκεκριμένη σκηνή στην επόμενη συνάντησή μας. Μέχρι…

Νεοελληνική Λογοτεχνία – Γ. Ρίτσος, Ο τόπος μας

Καλοί μου μαθητές και μαθήτριες, σας επισυνάπτω την παρουσίαση που μελετήσαμε για το ποίημα του Γ. Ρίτσου «Ο τόπος μας», αλλά και το collage με τις εικόνες που διαλέξατε από το διαδίκτυο και τον εννοιολογικό χάρτη που δημιουργήσαμε κατά τη διάρκεια της σύγχρονης…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Αναφορικές αντωνυμίες

Γεια σας και πάλι! Αφού θυμηθείτε τις αναφορικές αντωνυμίες που μελετήσαμε στην σύγχρονη συνάντησή μας τη Δευτέρα 27.04.20, να κάνετε τις δύο ασκήσεις που σας επισυνάπτω. Περιμένω τις απαντήσεις σας στο WhatsApp ή με e-mail στο yioulapoliti@hotmail.com. Καλή δουλειά! Αναφορικές αντωνυμίες Ασκήσεις_Αναφορικές Αντωνυμίες…

Ομήρου Ιλιάδα – Ραψωδία Π, στίχοι 1-100

Παιδιά, στη σημερινή μας διαδικτυακή συνάντηση μελετήσαμε τους 100 πρώτους στίχους της Ραψωδίας Π και «παίξαμε» με το kahoot για να εμπεδώσουμε αυτά που μάθαμε. Μέχρι το επόμενο μάθημα, να ξαναδιαβάσετε τους συγκεκριμένους στίχους από το σχολικό σας βιβλίο (σελ. 109-111)…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Ενότητα 7η

Παιδιά, μετά τη σημερινή μας συνάντηση σας ανεβάζω το κείμενο και τη μετάφραση της Ενότητας 7 που μελετήσαμε και το Padlet που δημιουργήσατε όλοι μαζί! Μέχρι το επόμενο μάθημα, να κάνετε την ψηφιακή εργασία από το site του «Ελληνικού Πολιτισμού» που…

Ομήρου Οδύσσεια – Ραψωδίες μ, ν, ξ, ο, π

Αγαπημένα μου παιδιά, για τις Ραψωδίες μ, ν, ξ, ο, π θα ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις περιληπτικές αναδιηγήσεις του σχολικού μας βιβλίου Ενότητα 18, Ενότητα 19 και Ενότητα 20 και θα παίξουμε ένα παιχνίδι με το ψηφιακό εργαλείο kahoot κατά τη διάρκεια της «ζωντανής»…

Σοφοκλέους, Αντιγόνη – Α΄ Επεισόδιο, στίχοι 162-222.

Συνεχίζοντας την τραγωδία μας, ξεκινάμε το Α΄ Επεισόδιο με την πρώτη σκηνή την οποία συζητήσαμε στη διαδικτυακή μας συνάντηση. Σας επισυνάπτω μια παρουσίαση με σημειώσεις για να σας θυμίσω τα ζητήματα που θίξαμε. Στην τελευταία διαφάνεια του PowerPoint υπάρχει μια εργασία για…

Ομήρου Ιλιάδα – Ραψωδίες Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ (περιληπτική αναδιήγηση)

Καλά μου παιδιά, οι Ραψωδίες Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ εξετάζονται συνοπτικά. Θα ρίξουμε λοιπόν μια γρήγορη ματιά στις περιληπτικές αναδιηγήσεις του σχολικού μας βιβλίου και θα παίξουμε ένα παιχνίδι με το ψηφιακό εργαλείο kahoot κατά τη διάρκεια της «ζωντανής» μας…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Κατηγορούμενο

Αφού εξοικειωθήκαμε με το Υποκείμενο, σειρά έχει το Κατηγορούμενο! Ξεκινάμε από τη θεωρία, που θα σας θυμίσει όσα ήδη γνωρίζετε από τα Νέα Ελληνικά! Άρα, καταλαβαίνετε ότι τα πράγματα θα είναι πανεύκολα! Πατήστε, λοιπόν, στο σύνδεσμο που ακολουθεί Το κατηγορούμενο και στη συνέχεια, απαντήστε…

Συντακτικό – Μετοχές

Γεια σας, αγαπημένοι μου μαθητές και μαθήτριες! Σε συνέχεια της σύγχρονης συνάντησής μας, σας επισυνάπτω σύνδεσμο για να κάνετε μια επανάληψη στην συντακτική αναγνώριση των μετοχών και μερικές ασκήσεις για εμπέδωση των γνώσεών σας και αυτοαξιολόγηση. Καλή συνέχεια! Μετοχές Άσκηση…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Ερωτηματική και Αόριστη Αντωνυμία

Αξέχαστα παιδιά της β΄ γυμνασίου, γεια σας και πάλι! Έχω κάτι πολύ εύκολο για εσάς! Να μάθετε πώς κλίνονται δύο αντωνυμίες που μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό! Πατήστε στο σύνδεσμο για να διαβάσετε: Αντωνυμίες_Ερωτηματική-Αόριστη και στη συνέχεια προχωρήστε στις δύο ασκήσεις: Άσκηση…

Έκφραση-Έκθεση Β1 Λυκείου

Αγαπημένο Β1, σας στέλνω τα κείμενα που συζητήσαμε κατά τη διάρκεια της σύγχρονης διαδικτυακής μας συνάντησης Ο ρόλος και η ουσία της τέχνης και Η αισθητική αγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και τα δύο ποιήματα Κωνσταντίνος Καβάφης, Το πρώτο σκαλί και Τ.…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Υποκείμενο

Ήρθε η στιγμή για λίγες γνώσεις συντακτικού! Θα μάθουμε αρχικά πώς είναι η δομή της απλής πρότασης και στη συνέχεια πώς εντοπίζουμε το υποκείμενο του ρήματος. Ξεκινήστε το διάβασμά σας από εδώ: Οι βασικοί όροι της απλής πρότασης. Δείτε και αυτή την παρουσίαση:…

Συντακτικό – Δευτερεύουσες προτάσεις

Γεια σας και πάλι! Ελπίζω όλοι να είστε καλά! Σας δίνω έναν συγκεντρωτικό πίνακα για τον τρόπο εισαγωγής των δευτερευουσών προτάσεων και δύο links για εξάσκηση. Καλό διάβασμα! Δευτερεύουσες προτάσεις_Πίνακας Άσκηση στις ονοματικές προτάσεις Άσκηση στις επιρρηματικές προτάσεις

Ομήρου Οδύσσεια – Ραψωδία λ 376-433, 522-604

Καλά μου παιδιά, συνεχίζουμε το ταξίδι του Οδυσσέα στον Άδη. Αφού διαβάσετε προσεχτικά τα δύο αποσπάσματα της Ραψωδίας λ, να μελετήσετε αυτή την παρουσίαση Ραψωδία λ, στίχοι 376-433, 522-604 και να απαντήσετε στην Εργασία που υπάρχει στην τελευταία διαφάνεια. Περιμένω τις…

Ομήρου Οδύσσεια – Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών κ και λ

Ας θυμηθούμε λίγο πού αφήσαμε τον ήρωά μας, τον Οδυσσέα. Θα χρειαστεί να κάνετε μια μικρή επανάληψη στο τελευταίο μας μάθημα. Να διαβάσετε λοιπόν τις περιληπτικές αναδιηγήσεις της Ραψωδίας κ και λ (Αίολος, Λαιστρυγόνες, Κίρκη, Άδης) και να  απαντήσετε στο Παιχνίδι ερωτήσεων,…

Ομήρου Ιλιάδα – Ραψωδία Ι, στίχοι 225-431

Ας συνεχίσουμε και με την αγαπημένη σας Ιλιάδα! Καταρχάς, θα χρειαστεί να διαβάσετε τους στίχους 225-431 από τη Ραψωδία Ι. Στη συνέχεια, θα μελετήσετε την ανάλυση αυτών των στίχων στην παρουσίαση Ραψωδία Ι, στίχοι 225-431 και θα απαντήσετε στις δύο εργασίες…

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Γεια σας και πάλι! Θα συνεχίσουμε με την Ταυτοπροσωπία και την Ετεροπροσωπία. Λογικά κάποια πραγματάκια τα μάθατε την περσινή σχολική χρονιά. Σας προτείνω να τα θυμηθείτε και να τα εμπλουτίσετε πατώντας εδώ: Σύνταξη του Απαρεμφάτου. Φυσικά ακολουθούν ασκήσεις. Είναι πολύ κατατοπιστικές…

Σοφοκλέους, Αντιγόνη – Πάροδος

Αγαπημένο Β1 και Β2, ήρθε η ώρα των Αρχαίων! Σας επισυνάπτω μια παρουσίαση με σχόλια για την Πάροδο της Αντιγόνης. Θα διαβάσετε το μεταφρασμένο κείμενο από το βιβλίο σας και μετά θα μελετήσετε και την παρουσίαση. Σας προτείνω να δουλέψετε…

Αδίδακτο κείμενο

Στο κείμενο που σας επισυνάπτω να βρείτε το είδος των προσδιορισμών που σας μαρκάρω με κίτρινο χρώμα και το είδος των υποθετικών λόγων που σχηματίζονται (σας μαρκάρω τις υποθετικές προτάσεις με γαλάζιο χρώμα). Λυσίας, [Δήμου καταλύσεως] απολογία 15-17. Επίσης, έχω…

Έκφραση-Έκθεση

Καλά μου παιδιά, σας χαιρετώ διαδικτυακά και εξ αποστάσεως! Μέχρι να τα ξαναπούμε από κοντά, ας προσπαθήσουμε να δουλέψουμε μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου μας! Σας στέλνω καταρχάς κάποιες ασκήσεις για τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου. ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ

Συντακτικό – Προσδιορισμοί

Μια μικρή παρουσίαση για τους προσδιορισμούς. Προσδιορισμοί Και ασκησούλες φυσικά! Άσκηση 1 Άσκηση 2 – επιθετικοί και κατηγορηματικοί Άσκηση 3 – γενικές Άσκηση 4 – γενικές Άσκηση 5 – επιρρηματικοί προσδιορισμοί

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Μαθαίνουμε πώς να σχηματίσουμε και πώς να κλίνουμε τον Παρακείμενο και τον Υπερσυντέλικο! Παρακολουθείστε το παρακάτω βιντεάκι: ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΥ Προσέξτε όμως ότι υπάρχουν μερικές διαφοροποιήσεις: όσα ρήματα έχουν στο μέλλοντα κατάληξη –σω, στον παρακείμενο έχουν κατάληξη –κα,  π.χ.…